Projekter

SELVVÆRD– ANERKENDELSE – NÆRVÆR – SAMMENHOLD

Hvorfor søger udfordrede børn og unge år efter år glædeligt Teaterskolen Kastali’a, som i den grad forventer, at de unge præsterer og stiller sig selv til skue?

I rapporten “Mental sundhed og sygdom hos unge i alderen 10-24 år” publiceret af Vidensråd for Forebyggelse (26. november 2020) konkluderer de, at

Antallet af 10-24-årige, der bliver diagnosticeret med psykisk sygdom som fx angst, depression, spiseforstyrrelse, ADHD eller autisme, er steget i løbet af de seneste 20-30 år… Femten procent af børn og unge bliver diagnosticeret med en psykisk sygdom, inden de fylder 18 år”.

Teenagespraglenisser og spraglenisser

Randers en by i galaksen

Mellem tider – på sporet af en kvinde

Teaterskolen Kastali’a fejrede sit 10 års jubilæum i 2014 med et helt unikt egnsspil! ’MELLEM TIDER’ – på sporet af en kvinde, som involverede 130 skuespillere i alderen 7 – 24 år. De bandt forhistorie sammen med nutiden og fik den til at række ud i fremtiden. Det var og er teater SKABT AF OG MED børn og unge. Randers er andet og mere end, hvad der ses på overfladen.