Undervisere

Lisbeth Nielsen

Daglig leder og underviser

Lisbeth var med til at starte Kastali’a og er kendt fra sommerteaterskolen KALIMA. Lisbeth er udannet pædagog, og har deltaget i div. teater/drama-kurser rundt om i landet og udlandet. Lisbeth har arbejdet med projekter indenfor børneteater, teater med psykisk udviklingshæmmede og musikfestivaler og som: – skuespiller i “Fru Yvonnes Fornøjelige Serverings Teater” og ”Fortryllende fortællinger og heftige historier”, – er manuskriptforfatter og instruktør til børne og voksen teaterforestillinger (op til 160 deltagere)– projektleder/producent ved b.la. fortælleteater, børn og voksne teaterforestillinger. Ex. Egnsspillet “700 år er ingen alder” i Randers. Lisbeth undervisere på skriveholdet Historier på spil under Randers ungdomsskole og så er Lisbeth en aktiv del af Randers Fortællerne.

Jan Værum

Underviser

Jan er uddannet pædagog og har altid været et teatermenneske, som gennem årene har lavet mange forestillinger med indskolingsbørnene på Rytterskolen, hvor han i ti år også skrev manuskriptet til, opsatte og instruerede den årlige skolekomedie med sjetteklasserne. En håndfuld af disse manuskripter er efterfølgende blevet udgivet. Han har i 2009 taget DATS’ lederuddannelse i børn- og ungeteater samt andre dramakurser i Danmark og i udlandet. Siden 2012 har Jan undervist 6.-8.klasse i drama ved Randers Ungdomsskole og har siden 2017 været en fast del af undervisningsteamet på sommerteaterskolen KALIMA. Udover at have været på Kastali’a siden 2015 arbejder Jan som freelancer blandt andet som koordinator på BørneKultur Ugen. Han begyndte selv at spille teater i diverse teatergrupper i det forrige årtusinde og fortsatte indtil han var blevet for gammel til at spille nissepige.
Laura Alm

Underviser

Laura er uddannet pædagogiske assistent i 2019.
I 2009 begyndt Laura som elev på Kastalia og har været et fast inventar siden. Hun startede som underviser i 2014.
Laura har udover Kastalia været involveret i en masse teater. Hun har bla.: spillet med i Støvringgård festspil, medlem af Teatergruppen De Skrå Brædder, 2 år på Randers Teaters Tanlentlinje, Spraglenisse i december måned, og i 4 år afholdt Eventyrlig Teater Workshop og Bamsebal.
Laura har gået på Sommer Teater Skolen KALIMA i 10 år i træk.
Laura har startet hendes helt egen gruppe, Teatergruppen Astakos! Som hun har startet med sin skønne kollega Maja Krog.

Laust Duus Nielsen

Hjælpeunderviser

Maja startede som elev på Kastali’a i 2013, og blev hjælpeunderviser i 2016. Her har hun deltaget i kurser, om bl.a. masketeater og klovneteater. I 2017 deltog hun i “Wise Bodies:Training course on body work techniques for youth workers” i Spanien. Udover Kastali’a har Maja gået på Teaterskolen Kalima siden 2013, og arbejdet med livsteater. Hun har været med i teatergruppen Demelleros en sæson, som var på teaterfestival i Århus. Hun blev student fra Paderup Gymnasium i sommeren 2017, fra den samfundsfaglige linje. Her beskæftigede hun sig bl.a. med mediefag.

Maja Krog Andersen

underviser

Maja startede som elev på Kastali’a i 2013, og blev hjælpeunderviser i 2016. Hun deltager i kurser, om bl.a. masketeater og klovneteater. I 2017 deltog hun i “Wise Bodies:Training course on body work techniques for youth workers” i Spanien. Udover Kastali’a har Maja gået på Teaterskolen Kalima siden 2013, og arbejdet med livsteater. Hun har været med i teatergruppen Demelleros en sæson, som var på teaterfestival i Århus. Hun blev student fra Paderup Gymnasium i sommeren 2017, fra den samfundsfaglige linje. Her beskæftigede hun sig bl.a. med mediefag.

Anja Aabenhus

EU projekter

Anja har tidligere igennem 10 år arbejdet med dans og teater i København. Hun er udsprunget fra danselinjen på Rytmisk Daghøjskole, har arbejdet med kontaktimprovisation hos Paradox dance Company, været skuespiller i Borderlandprojektet, uddannet som dramaleder fra Den Nye Dramaskole, underviser for ungdomsteatergruppen UTN, og har været administrator på den flerkulturelle Teater- og kulturinstitution Terra Nova. Siden 2005 har hun været en af kræfterne bag Kastali’a i Randers, hvor hun desuden også arbejder som freelance projektkoordinator og har initieret ungdomsprojekter som Landsby Invasion, dITMit, Scenekunstnerisk platform for unge, og 70 døre.