Efterårsferie på Kastali’a

sep 30, 2020

KOM TIL BAMSEBAL
Indhold: Ta’ din yndlingsbamse med til et drøn af et Bamsebal. Klæd dig fint på og forbered dig på en hyggelig formiddag i selskab med en masse andre børn og deres yndlingsbamser. Der er søde bamsepiger til at hjælpe med sjove bamselege og bamsesange. Der er bamsemusik, bamsemaling, bamsevand og bamseboller.
Alder: 3-6 år.
Tid: Mandag d. 12.10. kl. 10.00-12.00.
Sted: Teaterskolen Kastali’a (1. sal), Underværket, Stemannsgade 9c
Tilmelding: Ingen, men husk bamse.
Andet: Voksne er velkomne, men kun i hyggehjørnet, hvor der kan hygges med en kop kaffe eller te.

TEATERWORKSHOP

Indhold: Kan du li’ at klæde dig ud, synge i en hårbørste, spille en rolle og har du altid drømt om at stå på en scene? Så kom med til Teaterworkshop, hvor du kan afprøve dig som skuespiller. Vores begyndelse er seje piger, smukke prinsesser og eventyrlystne sømænd, der drager ud i verden i jagten efter land, lykke og rigdom. Du vil gennem sjove lege og spændende teaterøvelser være med til at udvikle et lillebitte teaterstykke ud fra din rolle. Onsdag sluttes af med en lillebitte teaterforestilling for forældre kl. 13.00.

Alder: 8-12 år.

Tid: Tirsdag d. 13.10. og onsdag d. 14.10. Begge dage kl. 10.00-14.00.

Sted: Teaterskolen Kastali’a (1. sal), Underværket, Stemannsgade 9c

Tilmelding: Via sms til tlf. 28 83 23 42 – husk navn og alder. (Max 12 deltagere først-til-mølle-princip).

Andet: Ta’ tøj på du kan bevæge dig i, husk så lige en madpakke og noget at drikke. OBS! Du skal kunne komme begge dage!

BØRNEJOURNALIST

Indhold: Vi inviterer børn til at prøve en dag som fotojournalist og få deres artikel og foto i netavisen RANDERSiDAG. Vi starter dagen op med et redaktionsmøde (kl. 9.00), hvor vi kigger RANDERSiDAG igennem for gode artikler og fotos. Derefter snakker vi om, hvordan man skriver en god artikel og hvordan man tager et godt foto. Vi hjælper deltagerne med at finde spændende vinkler til artiklen. Herefter tager børnejournalisterne på egen hånd ud i Randers og dækker den ide, de har med artiklen og foto. Deadline kl. 14.00, hvor artikler og foto sendes til RANDERSiDAG og kan efterfølgende ses på randersidag.dk

Alder: Fra 12 til 16 år.

Tid: Torsdag den 15.10. kl. 9.00-15.00.

Sted: Teaterskolen Kastali’a, Stemannsgade 9c

Tilmelding: Til tlf. 28 83 23 42 via sms: Fornavn og efternavn og alder.

Andet: Max antal10 deltagere, det sker ved først-til-mølle-princippet.

TEATERLEGESTUE
Indhold: Leg er teater og teater er leg. I Teaterlegestuen handler det om at lege, lege at man er en smuk prinsesse, en sej ridder, en fattig slave eller en farlig løve. Der ligger altid en god teaterforestilling gemt i børnenes leg. For nogle børn er det nok at få kostumer på, mens andre vil have udfordring til sprog og krop. Alle kan deltage og få en sjov oplevelse.

Alder: 5-7 år.
Tid: Fredag d. 16.10. kl. 10.00-13.00 (indlagt pause, hvor den medbragte madpakke kan spises).
Sted: Teaterskolen Kastali’a (1. sal), Underværket, Stemannsgade 9c
Andet: Husk at tage tøj på du kan bevæge dig i. Voksne er velkomne, men kun i hyggehjørnet hvor der kan hygges med en kop kaffe eller te. Kl. 12.30 inviteres de voksne ind til en lille festlig afslutning.

PRINSESSE TE-SELSKAB
Indhold: Prinsesser inviteres til hyggeligt te-selskab. Prinsesserne skal komme udklædte, og der vil være ægte hofdamer til at hygge og nusse om prinsesserne. Prinsesserne skal selvfølgelig præsenteres for hinanden, sminkes, de skal stritte med lillefingeren, mens de nyder en kop te eller saft og spiser en bolle til. Der skal danses, synges og lyttes til en hyggelig prinsessefortælling. Et rigtigt ægte prinsesse te-selskab.
Alder: 4-7 år.
Tid: Lørdag d. 17.10. kl. 11.00-12.30.
Sted: Teaterskolen Kastali’a (1. sal), Underværket, Stemannsgade 9 c, 8900 Randers C.
Tilmelding: Ja, send en sms til 28 83 23 42 (Max 20 pladser).
Andet: Voksne er velkomne, men kun i hyggehjørnet (dør om dør med te-selskabet), hvor der kan hygges med en kop kaffe eller te.