Det er lysten til at lære, der er det største talent… på Kastali’a

Kastali’a er en teaterskole dvs. vi forventer ikke, at du kender alt til teater allerede før du starter, men at du er kommet for at blive klogere på teater. Derfor forventer vi, at du er åben og positivt indstillet overfor alle øvelser og dine teaterkammerater. Vi forventer, at du er parat til at folde dig ud på de skrå brædder; at du vil – og ikke mindst at du tør. På Kastali’a er det vigtigt med en god og tryg atmosfære. Samarbejde er vigtigt, så I kan fungere som ét godt team, når vi bl.a. skal lave forestilling. Du har gode muligheder for at møde nye venner – så derfor regner vi med, at du vil gøre dit til at være en god Kastali’a-ven og medlem.

Vi anbefaler, at du tager træningstøj på til undervisningen. Løst tøj som du uden besvær kan bevæge dig i – undgå cowboybukser! Der er mulighed for omklædning på teatret.

At arbejde med teater kræver koncentration og bevidsthed om egen og andres gøren og laden. Dine undervisere på Kastali’as er meget opmærksomme på, at der er meget andet, udover selve teaterundervisningen, som også er vigtige for at føle du dig godt tilpas i gruppen og i undervisningen. Vi er derfor altid åbne for en snak, hvis du har brug for det.

Det er meget vigtigt, at du kommer hver gang, du mister meget ved fravær og dine teater-venner mangler dig. Du SKAL man melde afbud, hvis du er syg – undskyldninger som lektier (dem kan man godt lave i god tid), opvask (tilbyd at tag alle de andre dage), mosters fødselsdag (hun må fejres en anden dag) og andre mærkværdigheder gælder ikke. Når du er medlem af Kastali’a kan du melde dig til holdundervisning (se praktiske oplysninger). Du har også mulighed for at deltage i div. workshops og div. teaterprojekter. Vi er altid åben overfor nye ideer og tiltag, så kontakt os, hvis du har en ide.

Ny elev

Holdene sammensættes ikke ud fra erfaring eller talent, men udfra lysten og personlighed. Hvert hold skal nemlig passe sammen, så der er et bredt udsnit af personligheder og mulighed for et godt socialt sammenhold. Hvis der desværre ikke er plads på et alderspassende hold, kommer du på ventelisten, og får automatisk besked, når der bliver en ledig plads til dig på et af holdene.